“The old cosmic vision changed my life.”

Self-taught and self-managed printmaker, Alejandro was born in Iztapalapa, Mexico City. His first encounter with printmaking was in professor Jorge Noguez’s workshop “La Caneca”, where he found a very enriching vision, with new techniques and formats which were unknown to him at the time. He then collaborated in the Xavier Villaurrutia workshop, under professor Nacho Alfonso, who participates in the Graphic Portfolio Collective project in the Gabinete Grafico de Oaxaca studio. Another collaboration was a series of lithographs in the studio of professor Tony Matony in Santa Rosa, Oaxaca. Alejandro has also created professional bridges with other self-managed collectives such as the Tzompantli studio-gallery.

Alejandro’s style draws upon pre-hispanic symbolism and cosmovisions which have influenced his personal philosophy; this, through his re-discovery at a personal level of a whole series of ethical thoughts as well as thoughts about respecting one’s personal and natural surroundings. “Indigenous cosmovisions have been a way which, in his opinion, have lost their value in a society polarized by modernization”. Alejandro’s work can be found directly in his commercial space in Mexico City and in the city of Portland, Oregon through Propulsion Network.

Grabador autodidacta y autogestivo nacido en Iztapalapa Ciudad de México. Su  primer contacto con el grabado fue en el taller “La Caneca” del maestro Jorge Noguez dónde encontró una visión muy enriquecedora con nuevas técnicas y formatos que en aquel momento desconocía.  Posteriormente colabora en el taller Xavier Villaurrutia a cargo del maestro Nacho Alfonso.  Quien participa en el proyecto de carpeta gráfica
colectiva en el taller Gabinete Gráfico de Oaxaca. Otra colaboración  fue una serie de litografías en el taller del maestro Tony Matony en Sta.Rosa Oaxaca. Así Alejandro ha creado puentes profesionales con otros colectivos autogestivos cómo es el taller-galería Tzompantli.
El estilo de Alejandro retoma simbolismos y cosmovisiones prehispánicas que han influenciado su filosofía personal a través de él redescubrir a modo personal toda un serie de
pensamientos éticos y de respeto al entorno tanto personal como del medio ambiente.  ” Las cosmovisiones indígenas han sido una dirección que en su opinión han perdido su valor en una sociedad polarizada por la “modernidad”.  Actualmente  puedes encontrar el trabajo de Alejandro directamente en su espacio comercial en la ciudad de México y Portland Oregon a través de Propulsión Network.